Låt kunden välja
Transport21st augusti 2019
milton
I många sammanhang är det lätt att som företag glömma bort kundens perspektiv. Det gäller också när det handlar om transporter av olika slag. I följande text kan du få mer information om några viktiga punkter att ha i åtanke när du arbetar med att exempelvis transportera varor eller människor.
Viktiga aspekter inom transport
För det första, det allra viktigaste att komma ihåg när ditt företag ska transportera en vara till en kund är att kunden inte bryr sig lika mycket om frakten som om leveransen. Det vill säga, det är oftast viktigare för kunden att varan leveras i tid och är hel än att exakt veta hur den har levererats.
Med det sagt visar undersökningar att om du involverar kunden i dina fraktprocesser har de mer förståelse för att exempelvis leveransen dröjer eller andra liknande ämnen. Med hjälp av kundundersökningar och fackförbundet kan ni hitta lösningar som passar just er. Exempelvis kan det vara en klok idé att låta kunden välja transport alldeles själv. På det sättet får ni dessutom fler möjligheter att utvärdera er egen transportprocess och om era transportsystem verkligen lever upp till kundens förväntningar eller inte. Dessutom får ni en god inblick i just era kunders favoritsätt för leverans.